CLICK HERE FOR FREE BLOGGER TEMPLATES, LINK BUTTONS AND MORE! »

Friday, October 22, 2010

Suhaira's Mind Notes

  • Berusaha menjadi terbaik untuk mendapat yang terbaik, bukan menilai orang lain baik tapi diri sendiri tiada usaha menjadi baik.
  • Semakin kita diuji, itu tandanya kasih sayang Allah Taala kepada kita dan Dia tidak akan membebankan hamba-Nya melainkan sesuai dengan apa yang daya kekuatan.
  • wanita cantik menurut Allah adalah melukis kekuatan melalui masalahnya...tersenyum di saat tertekan...tertawa di saat hati sedang menangis...tabah di saat terhina..sangat mempesona kerana memaafkan...mengasihi tanpa meminta balas...bertambah kuat dalam doa dan pengharapan ilahi...
  • Ada dua maksud Allah mendatangkan ujian yaitu pertamanya ujian itu didatangkan sebagai penghapusan dosa dan keduanya untuk peningkatan darajat disisi Allah.
  • ALLAH S.W.T berfirman didalam surah ali.Imran y bermaksud:“Dan janganlah kamu berasa lemah, dan jangan (pula) bersedih hati, sebab kamu paling tinggi (darjatnya), jika kamu orang yang beriman” – ali Imran : 139.Jikalau kau berasa kau bersendirian, ketahuilah bahawa kau tidak bersendirian…
    Masih ada yang sentiasa mendengar keluh kesahmu…
    Janganlah dikau takut dan bersedih hati, kerana DIA sentiasa bersamamu

No comments:

Post a Comment